Meldformulier Transmuraal Incident Melden VSV Samen Nijmegen
Wilt u een incident melden? Neem dan nog even kennis van het onderstaande:
- Bent u een cliënt die een klacht wil melden dan is dit niet de plek waar u moet zijn. U dient zich dan te richten tot (de klachtenprocedure van) de betreffende organisatie.
- Een melding maak je met de intentie om de zorg te verbeteren en om herhaling te voorkomen.
- Ga met respect om met je collega’s of partners in de zorgketen.
- Als het lukt: laat je ketenpartner weten dat je een melding gaat doen.
- Meld duidelijk, objectief en zonder oordeel, over processen en niet over personen.
- Informatie over een melding wordt nooit gedeeld met derden die niet betrokken zijn.
- Anonieme inzendingen nemen wij niet in behandeling.
Indien u een (bijna-)incident of gevaarlijke situatie wilt melden dan doet u dit via het meldformulier (zie link). Na het invullen van dit formulier ontvangt u een kopie van de melding. Daarnaast wordt deze melding gestuurd naar de TIM-coördinator(en) van de betrokken organisatie(s). Zij nemen de melding in behandeling. Zij doen dit door een feitenonderzoek te starten. Zo nodig nemen zij ook contact op met u en/of andere betrokkenen. Daarna volgt er een oorzakenanalyse. Hierin onderzoeken ze welke acties er nodig zijn om herhaling te voorkomen. Als de melding is afgerond ontvangt u – als melder – een afschrift van de uitkomsten. Heeft u in de tussentijd vragen, neem dan contact op met de TIM-coördinator van uw eigen organisatie.
Meldformulier voor melder
Via onderstaand meldformulier kunt u een melding van het transmurale incident indienen. De TIM-coördinator van de betreffende organisatie ontvangt deze ook en zal deze melding in behandeling nemen.